Estintour klienditeenindus
(+372) 6 461 390 E-R 9.00–18.00

Pandeemia-järgne tutvumisreis Kreetale

27.07.2020
Irina Blagova, reisikonsultant

Sel aastal on nii innukad rändurid kui ka kogu turismitööstus tervikuna pidanud vastu võtma mitmeid väljakutseid. Inimesed olid pikka aega suletud oma kodudes ning said vaid meenutada vanu ning unistada uutest reisidest. Sestap tellimuslendude avanemisel Kreetale pakkus TEZ Tour oma edasimüüjatele uue olukorraga tutvumiseks agendireisi saarele. Me nõustusime kohe osalema.

Väikese seltskonna reis toimus 4.–8. juulil. Oli lühike, kuid intensiivne see reis ja sai aasta üheks seniseks kõrghetkeks. Nägime ja hindasime olukorda pärast pandeemiat seestpoolt, kaalusime riske ja tundsime end oma turistidena.

Reisi tulemuste põhjal võin ajaveebi lugejatele  kinnitada, et kui teil on soov ja võimalus, siis ei tohiks Kreeka puhkusest loobuda. See riik on soe ja mõnus mitte ainult kliima poolest, vaid ka ajaloolise armastuse tõttu turistide vastu.

Kreeka tervikuna ja selle saared on väga külalislahked, helded ja ootavad pikisilmi külalisi, kellele pakkuda oma teenuseid kooskõlas uute tingimustega. Riik on pandeemia üle elanud ja kogemustest õppinud. Valitsus ja epidemioloogiateenistus on välja töötanud reeglite ja nõuete komplekti, millega on tuttavad  kohalikud omavalitsused, hotelli töötajad ja reisikorraldajate esindajad ning kõik said koolituse käitumisreeglite osas. Need koolitused lõppesid  testide ja eksamite sooritamisega ning tulemuste põhjal tunnistuste saamisega. Ikka selleks, et turistidel saarel võimalikult ohutu viibida oleks. Kõik tööstuse töötajad peavad rangelt kinni protokollis nõutud reeglitest.

Kreeta on alati olnud ja on usutavasti ka edaspidi õigustatult meie turistide kõige nõutum puhkusekoht Kreekas. Imeline ilm, õrn meri, turvalisuse kõrge tase, kohalike elanike suhtumine külalistesse, võimalus valida puhkus erineva kestvuse, eelarve ning  maitse järgi muudab saare absoluutseks müügihitiks. Soovitame siiralt puhkust Kreetal!

Riiki sisenemiseks peate isikliku QR-koodi saamiseks täitma kaks lihtsat küsimustikku:

Vastus täidetud küsimustikule tuleb e-postile enne väljalendu, see tuleb kaasavõtmiseks kas välja printida või telefoni salvestada.

Palume ankeetide https://travel.gov.gr/#/ täitmisel pöörata erilist tähelepanu järgmistele punktidele:

1. Ankeet on vaja täita IGA reisija kohta, s.h. ka IGA LAPSE kohta. Iga reisija peab saama oma personaalse QR koodi.

2. Ankeet peab olema täidetud hiljemalt 24 tundi enne väljalendu.

Ajalised piirid  küsimustiku täitmisel toimivad automaatselt ja kui küsimustikku ei täidetud õigel ajal, siis hiljem ei saa seda enam teha. Turiste, kes pole täitnud avalduse vormi ja pole saanud QR-koodi, lennule ei lubata. Kui siiski juhtub, et nad on pardale saanud, siis ootab reisijat Kreeta lennujaamas ees trahv 500 €.

Soovitame lisaks kindlasti sõlmida reisikindlustuse.

Kõike eeltoodut kontrollitakse kõigepealt  lennule registreerimisel Tallinna lennujaamas, seejärel saabumisel ja väljumisel Heraklionisse. Heraklioni lennuväljal teostatakse saabuvate reisijate juhuslik tervisekontroll ja testimine. Kedagi meie lennureisist ei kontrollitud.

Meditsiinilisi maske on soovitatav kasutada lennujaama hoonetes ja lennuki salongis ning Heraklioni saabumisel on kohustuslik kasutada maske transfeeride ajal. Bussis on  istekohtade paigutus ette ära määratud.

Hotellides ei pea külalised maski kandma. Küll aga kasutavad nii maske kui kindaid oma töös kõik Kreeta hotellide töötajad. Hotellides asuvate külaliste tubade koristamise ja desinfitseerimise kõrgendatud nõuete tõttu on sisse- ja väljaregistreerimise aega muudetud kõikjal: check in kell 15:00 ja check out kell 11.00.

Tube koristatakse iga kolme päeva tagant; kui külaline soovib koristust tihedamini,  siis tuleb see ette tellida. See kehtib ka voodipesu, rätikute ja hügieenitarbete vahetamise-täiendamise kohta, samuti minibaaride ja veevarude täiendamise kohta, kui need on olemas. Kõik tehakse selleks, et minimeerida inimestevahelisi isiklikke ja lähedasi kontakte.

Restoranides, baarides ja hotelli söögikohtades on vaaganad söökidega asetatud läbipaistvate kaitseekraanide taha ning roogade serveerimist ja nõude vahetamist toimetavad ainult kelnerid. Kuid ärge muretsege!- sööjatel pole mingeid ebamugavusi. Mulle isegi meeldis uuendus. Kõik kelnerid töötavad kohusetundlikult, kaunilt ja üllalt, nad on väga lahked ning serveerimine on minu arvates muutunud tõhusamaks ja mõistlikumaks. Süüa saab endiselt piiranguteta. Kreeta köök on suurepärane nagu alati.

Nii hotellides kui ka saarel tervikuna on  tühistatud need tegevused siseruumides, kus on palju rahvast ja kus on võimalikud tihedad kontaktid töötajate või külaliste vahel. Kõik vaba-ajategevused hotellides on SOFT-stiilis, eelistatult värskes õhus, austades sotsiaalset distantsi. Spaad on suletud, spordisaalide külastamine on võimalik ettetellimisel.

Suurenenud sanitaarohutusnõuete tõttu on Kreeta hotellide täituvus kuni 65%. Seega on hotellides ja kogu kuurortis valitsemas täiesti rahulik õhkkond, võimaldamas pinge- ja sagimisvaba puhkust töötajate tähelepaneliku suhtumise saatel.

Kreeta ootab Sind!

Soovin ilusat puhkust,

alati Sinu,

Irina Blagova

Kommentaarid: